img

Piękne i zgrabne nogi - ćwiczenia na kolana!

Niby nie narzekasz na swoją figurę, ale masz wrażenie, że twoje nogi wyglądają nie tak, jak powinny? Może się tak dziać tak za sprawą tłuszczu nad kolanami, którego nie zagospodarowały twoje mięśnie. Aby się go pozbyć musisz wykonać kilka pomocnych ćwiczeń. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego, jak pozbyć się tłuszczu nad kolanami oraz jakie ćwiczenia na kolana trzeba wykonywać. Przeczytaj go koniecznie!

Przysiad z wypadem do przodu

Najpierw stań prosto rozchylając nogi na szerokość bioder. Potem lekko ugnij kolana, ale dopilnuj by były na wysokości twoich pięt. Gdy to zrobisz to opuszczaj biodra jednocześnie unosząc piętę do góry tak, aby udo znalazło się w poziomie (równolegle do podłoża). Na koniec napnij brzuch i postaraj się wytrzymać jak najdłużej. Po czym powtórz ćwiczenie piętnaście razy w trzech seriach.

Zwykłe przysiady

Zacznijmy od tego, że wystarczy tylko trzydzieści przysiadów dziennie, by pozbyć się tłuszczyku. Koniecznie pamiętaj jednak, aby podnosząc się, nie odrywać stóp od podłoża! Najlepiej zrób piętnaście przysiadów w dwóch seriach.To ćwiczenie także doskonale wpływa na rzeźbienie pośladków (są bardziej jędrne i mają mniej cellulitu), więc rób je jak najczęściej, a im więcej powtórzeń tym lepiej dla Ciebie.

Zataczanie koła nogami w pozycji leżącej

Aby wykonać to ćwiczenie to połóż się na boku z wyprostowanymi nogami - rękę podłóż pod głowę. Gdy jesteś w odpowiedniej pozycji to podnieś górną nogę na wysokość około trzydzieści/czterdzieści centymetrów i zacznij powoli zataczać nią kółka jednocześnie napinając mięśnie brzucha. Następnie policz do piętnastu i zmień nogę. Całe ćwiczenie powtórz w trzech seriach na obie nogi. To ćwiczenie doskonale wpływa także na mięśnie brzucha, także poza nogami będziesz mieć także piękny i płaski brzuch. 

Zakładanie "nogi na nogę"

Wbrew pozorom nie jest to takie łatwe ćwiczenie jak się wydaje. Najpierw połóż się na boku z wyprostowanymi nogami. Po czym unoś górną nogę i powoli ją opuszczaj aż do postawienia jej obok kolana drugiej nogi. Następnie zmień strony i powtórz ćwiczenie piętnaście razy na obie nogi - wykonaj dwie serie. 

Krzesełko

To jest ćwiczenie, które możecie kojarzyć już z czasów podstawówki. Jest ono bardzo męczące, ale co ważniejsze także bardzo skuteczne. Najpierw oprzyj się plecami o ścianę, następnie schodź coraz niżej oddalając stopy od ściany aż do momentu, w którym twoje łydki utworzą kąt prosty z udami. Na końcu opuść ręce i w tej pozycji wytrzymaj jak najdłużej.

Zobacz również