img

Jak szybko i skutecznie wyrzeźbić zgrabne uda?

Czy masz już dość swoich bezkształtnych nóg? Jeżeli tak, to mamy coś specjalnie dla ciebie! Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący najlepszych ćwiczeń na wyszczuplenie ud, dzięki którym w ekspresowym tempie pożegnasz się cellulitem i odmienisz wygląd całej sylwetki. Przeczytaj go koniecznie!

Ćwiczenie numer jeden: wykroki

Na początku wyprostuj się i zrób krok do przodu. Potem zginaj powoli nogi w kolanach, następnie wyprostuj je i złącz z powrotem. Całe ćwiczenie wykonuj na przemian prawą i lewą nogą w trzech seriach po 20 powtórzeń.

Ćwiczenie numer dwa: wykroki na jedną nogę

Stań w tej samej pozycji, po czym nie zmieniając nóg podczas wykroków, powoli, rytmicznie uginaj i prostuj kolana (w trakcie jednego powtórzenia wykonaj delikatny, potrójny puls w dole). Koniecznie zrób trzy serie po 15 powtórzeń na każdą ze stron.

Ćwiczenie numer trzy: przysiady

Chyba każdy z nas wie, jak się robi przysiady (już w podstawówce na zajęciach z wychowania fizycznego musieliśmy je robić), ale nie każdy wie, jak należy robić je poprawnie oraz efektownie, aby pozbyć się zbędnego tłuszczyku i ideanie wyrzeźbić nasze uda. Pamiętaj o tym, aby wykonywać je z wyprostowanymi do przodu rękoma. Ponadto pilnuj też, aby nie odrywać pięt od podłoża i by kolana nie wychodziły poza linię palców u stóp. Ćwiczenie zrób w trzech seriach po 16 powtórzeń.

Ćwiczenie numer cztery: wymachy nóg w pozycji klęczącej

Tutaj na początku uklęknij, podeprzyj się rękami z przodu. PO czym prostuj nogę zgiętą w kolanie, kierując ją do góry i do tyłu. Potem to samo ćwiczenie wykonuj unosząc zgiętą pod kątem 90 stopni nogę w bok. Jednak aby ćwiczenie było skuteczniejsze możesz je robić z dwu lub cztero kilogramowymi obciążnikami zapinanymi wokół kostek. Wykonaj 3 serie po 20 powtórzeń na każdą ze stron.

Ćwiczenie numer pięć: ćwiczenie na wewnętrzną stronę ud

Najpierw połóż się na boku. Następnie nogę, która leży na podłodze wysuń do przodu, podciągnij do góry palce. Po czym unoś ją rytmicznie i powoli opuszczaj. Koniecznie zrób 3 serwie po 10 lub 15 powtórzeń.

Ćwiczenie numer sześć: każdy trening siłowy zakończ ćwiczeniami aerobowymi

Musisz wiedzieć, że najlepsze efekty wyszczuplenia ud uzyskasz ćwicząc na stepperze. Przede wszystkim dlatego, że to on najintensywniej angażuje do pracy wszystkie partie mięśniowe. W przypadku, jeśli nie masz steppera to świetnie sprawdzi się też jazda na rowerze stacjonarnym lub szybki marsz na bieżni. Pamiętaj, że trening aerobowy powinien trwać minimum 30 minut.

Zobacz również