img

Dieta, którą powinnaś stosować, aby mieć szczupłe nogi!

Niestety, ale dieta pozwalająca zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej z nóg tak naprawdę nie istnieje, ponieważ nie ma produktów, które pomogłyby odchudzić tylko nogi. Bardzo ważne jest odpowiednie odżywanie, które przyczyni się do zrzucenia nadmiarów tłuszczu nie tylko z nóg, ale również z innych partii ciała. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego, jak powinna wyglądać dieta osoby, która marzy o szczupłych nogach. Przeczytaj go koniecznie!

Aby mieć piękne i szczupłe nogi zastosuj się do głównych zasad żywieniowych, by pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej i cellulitu na nogach

Zacznijmy od tego, że powinnaś pamiętać o regularnych posiłkach, jedz 4-5 razy dziennie. To bardzo ważne! Staraj się także ostatni posiłek zjadać dwie-trzy godziny przed snem. Ponadto zadbaj, by kolacja była „lekka”, zrezygnuj z tłustych produktów, słodyczy. Dlatego możesz zjeść na przykład sałatkę warzywną z dodatkiem twarożku i oleju. Wyeliminuj słodycze, przekąski, fast-foody powodujące przyrost tkanki tłuszczowej.

Wybieraj dobre i zdrowe produkty

Przede wszystkim będąc w sklepie wybieraj chude mięsa, chude mleko i produkty mleczne. Poza tym jedz tłuste ryby dwa-trzy razy w tygodniu, bo są one źródłem kwasów omega 3, przyspieszających spalanie tkanki tłuszczowej. Koniecznie także włącz do diety produkty z pełnego ziarna: kasze, ryż brązowy, makarony brązowe, pełnoziarniste pieczywo, płatki owsiane, które są doskonałym źródłem błonnika, który wiąże nadmiar tłuszczu oraz zapobiega zaparciom.

Warzywa i owoce to podstawa!

Koniecznie pamiętaj także o warzywach i owocach, które są doskonałym źródle antyoksydantów (witaminy C i E): jedz kalafiory, brokuły, marchew, kapustę, mandarynki, kiwi, grapefruity, jabłka. Witamina C w nich zawarta bierze udział w odbudowie kolagenu, dzięki temu skóra nie traci jędrności. Oprócz tego warzywa i owoce są źródłem błonnika rozpuszczalnego w wodzie, dzięki temu przyspieszają spalanie tłuszczu.

Pij regularnie dużo wody!

Generalnie wypijaj co najmniej 1,5–2 litrów wody na dobę, możesz też włączyć do diety herbatę zieloną, czerwoną czy białą, bo mają one właściwości oczyszczające i pomagające w spalaniu tkanki tłuszczowej. Zdecydowanie wyklucz napoje gazowane, nektary, wody smakowe, które są źródłem cukru i wielu zupełnie zbędnych dla organizmu substancji dodatkowych.
Ogranicz ilość soli, staraj się wybierać produkty mało przetworzone. Pamiętaj o tym, że nadmiary soli powodują zatrzymanie wody w organizmie i tworzenie się obrzęków.



 

Zobacz również