img

Jak wysmuklić swoje łydki?

Zastanawiasz się nad tym, jak wysmuklić łydki? Otóż wystarczy wykonywać ćwiczenia na nogi, takie jak, np. wspinanie się czy skakanie na skakance. Musisz wiedzieć, że dzięki nim łydki będą nie tylko szczuplejsze, lecz także będą ładnie ukształtowane. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący najlepszych ćwiczeń na szczupłe łydki. Przeczytaj go koniecznie!

Ćwiczenia na nogi: jak wysmuklić łydki?

Zacznijmy od tego, że tak naprawdę wystarczy poświęcić trochę czasu na odpowiednie ćwiczenia na nogi. Przede wszystkim ćwiczenia są krótkie i niezbyt wyczerpujące, a dodatkowo bardzo efektywne. Koniecznie jednak należy je powtarzać 2-3 razy w tygodniu, najlepiej co dwa dni, ponieważ dzięki temu zyskasz smukłe i zgrabne łydki.

Jak wysmuklić łydki? Ćwiczenie numer jeden

Najpierw usiądź na podłodze w pozycji wyprostowanej i wyprostuj nogi w kierunku ściany. Po czym oprzyj ręce o podłogę (łokcie wyprostowane), a pomiędzy ścianę a stopy włóż miękką piłkę lub wałek. Potem naciskaj stopami na piłeczkę, napinając mięśnie łydek. Ćwiczenie powtórz 10 razy.

Jak wysmuklić łydki? Ćwiczenie numer dwa

Teraz stań w pozycji wyprostowanej, rozsuń stopy na szerokość bioder - kostki, kolana i biodra powinny być ustawione w linii prostej. Trzymając kolana wyprostowane, wspinaj się na palce nóg. Wykonaj minimum 20 wspięć.

Jak wysmuklić łydki? Ćwiczenie numer trzy

Jest to ćwiczenie idealne dla osób mieszkających na piętrze. Po prostu wchodząc po schodach, stawiaj na stopniu tylko czubek stopy, a po wejściu na drugie piętro, zrób chwilę przerwy i wejdź na kolejne 2 piętra. Całe ćwiczenie wykonuj powoli - pamiętaj, że chwila nieuwagi może skończyć się zerwaniem lub naciągnięciem ścięgna Achillesa.

Jak wysmuklić łydki? Ćwiczenie numer cztery

Dobrym ćwiczeniem jest jazda na rowerze, podczas której naciska się na pedały tylko palcami stóp. Jednak pamiętaj, że jazda na rowerze mocno rozbudowuje łydki - wykonuj to ćwiczenia sporadycznie.

Jak wysmuklić łydki? Ćwiczenie numer pięć

Teraz przyjmij pozycję wyprostowaną, następnie wespnij się wysoko na palce nóg na jakimś podwyższeniu i wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj ćwiczenia na drugiej nodze. Wykonaj minimum 20 wspięć.

Jak wysmuklić łydki? Ćwiczenie numer sześć

Najpierw usiądź na krześle, uginając kolana pod kątem prostym. Pamiętaj, że całe stopy powinny być oparte na podłodze. Po czym oprzyj na obu udach, blisko kolan, litrowe butelki z wodą i powoli podnoś pięty jak najwyżej, a następnie wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórz 10 razy.






 

Zobacz również