img

Jak sprawić, aby nasze nogi wyglądały ładnie i zgrabnie?

Trzeba przyznać, że piękno kobiecych nóg jest trudne do uchwycenia, przede wszystkim dlatego, że jest bardzo subiektywne. Poza tym, dużo zależy od tego, kogo zapytamy o zdanie – jednym podobają się bardzo szczupłe nogi, inni nie „lubią patyków”. Istnieją różne poglądy na temat tego, jak powinny wyglądać idealne nogi. Jednym z określeń, jakie się przy tych okazjach powtarza to – „szczupłe” lub „smukłe”, jednak nie za bardzo chude. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego jak zachować tę równowagę. Przeczytaj go koniecznie!

Genetyka, a wygląd nóg

Zacznijmy od tego, że to, jak wyglądamy zostało zapisane w genach, skłonność do masywnych łydek niestety również. Bardzo często wystarczy spojrzenie po rodzicach i rodzeństwie, by stwierdzić, czy powiększone mięśnie pod kolanami zostały nam zapisane w genach, czy są może wynikiem czegoś innego. Może być jednak tak, że przyczyną masywnych łydek jest urodzenie się z krótkim ścięgnem Achillesa – przytrzymującym tył pięty do mięśni łydki. Otóż krótkie ścięgna w konsekwencji sprawiają, że łydki wyglądają na większe. Niestety nie ma możliwości, by ćwiczeniami czy w inny sposób wydłużyć swoje ścięgna. Można wdrożyć takie działania, które sprawiają, że chronimy mięśnie łydek przed większym rozbudowaniem, a to już daje bardzo dobre efekty.

Buty na obcasach, a rozbudowane łydki

My kobiety, nosimy obcasy, by wysmuklić nogi, taka jest zazwyczaj nasza motywacja. Ale niestety osoby, które mają skłonność do dużych łydek, powinny być ostrożne, gdyż przenoszenie środka ciężkości na przód stopy sprawia, że rozbudowujemy mięśnie łydki, co niestety nie poprawia nam samopoczucia, jeśli chcemy wyszczuplić nasze nogi…Dlatego warto obuwie na obcasie nosić mądrze. Poza tym inny sposób – to wzmocnienie mięśni znajdujących się z przodu nogi (goleni) – dzięki temu odciążymy łydki i uzyskamy kompromis z kategorii i wilk syty i owca cała. Ponadto jest coś jeszcze – przyczyną rozbudowanych łydek może być nietypowy chód, który nadwyręża ten odcinek naszej nogi.

Unikanie niektórych aktywności fizycznych

Generalnie, jeśli nie chcemy mieć rozbudowanych łydek, warto rozważnie podchodzić do aktywności fizycznej. Przykładowo intensywne bieganie na krótkich odcinkach w zróżnicowanym terenie może rozbudować nam mięśnie nóg (dlatego, że będziemy stawiać stopy na palcach i obciążać łydki). Jeśli lubimy biegać, nie musimy rezygnować z tej aktywności. Jednak zdecydujmy się na bieganie na długich dystansach, średnim tempem i koniecznie na równym podłożu.

Zobacz również