Regulamin sklepu
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DIETETYCZNYCH I SPRZEDAŻY PRODUKTÓW
W RAMACH SKLEPU INTERNETOWEGO
Zanim dokonasz zakupu zachęcam do zapoznania się z Regulaminem. Określa on warunki i zasady świadczenia usług dietetycznych oraz sprzedaży przez stronę www.dietowanie.pl Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu ograniczać ani wyłączać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących na mocy obowiązujących przepisów prawa.
§ 1 Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
Dietetyk – osoba fizyczna posiadająca uprawnienia do świadczenia usługi dietetycznej.
DSA – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).
Funkcjonalność – zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia.
Konsultacje online lub konsultacja indywidualna – usługa świadczona wyłącznie przy wykorzystaniu środków służących do porozumiewania się na odległość (np. w formie wideokonferencji lub telefoniczne).
Kupujący, Klient lub Użytkownik – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, składająca zamówienie w ramach Sklepu i dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu.
Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną z bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – Przedsiębiorca dokonujący zamówienia Produktów związanych z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie mających dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego, zgodnie z art. 38 a ustawy o prawach konsumenta oraz 385(5), art. 556(4), art. 556(5) i art. 576(5) ustawy Kodeks cywilny.
Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu, określający także warunki korzystania z usług świadczonych przez Sprzedawcę, w tym Usługi pośredniej, regulujący stosunki pomiędzy Sprzedawcą, jako dostawcą Usługi pośredniej a Odbiorcą usług, o których mowa w dalszej części Regulaminu.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Sklep – sklep internetowy działający pod adresem www.dietowanie.pl oraz na odpowiednich jego podstronach za pośrednictwem, którego Klient może dokonać zakupu.
Sprzedawca lub administrator – Joanna Kluk prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Dietowanie Joanna Kluk z siedzibą w Gdyni, ulica Żeglarzy 11/9, NIP 9581738194.
Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
Umowa o świadczenie usług – umowa na mocy, której Sprzedawca świadczy lub zobowiązuje się do świadczenia usługi na rzecz Klienta, która może być przedmiotem zamówienia np. usługa konsultacji/Pakiet konsultacji.
Umowa sprzedaży – umowa zawierana albo zawarta między Kupującym a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego o dostarczenie Treści cyfrowej lub o świadczenie usług.
Umowa zawarta na odległość– umowa zawarta z Klientem w ramach Sklepu lub Serwisu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
§ 2 Postanowienia wstępne
Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca zapewnia Kupującemu możliwość zawarcia umowy o dostarczenie produktów cyfrowych w postaci e-booków, świadczenia usług z zakresu konsultacji indywidualnych.
Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Kupującego.
Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do konsumentów albo do przedsiębiorców.
Kupujący nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo, ani pod pseudonimem.
Zakazane jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności zabrania się:
rozsyłania i umieszczania w ramach Sklepu spamu;
dostarczania i przekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, w szczególności w ramach formularzy znajdujących się w Sklepie.
Pozostałe definicje, procedury, obowiązki i uprawnienia wynikające z aktu o usługach cyfrowych (DSA) zostały opisane w §15 niniejszego Regulaminu i są jego integralną częścią.
Kontakt ze Sprzedawcą e-mail: kontakt@dietowanie.pl
§ 3 Wymagania techniczne
W celu dokonania zakupu za pośrednictwem Sklepu niezbędne jest:
urządzenie końcowe z dostępem do sieci oraz zainstalowaną przeglądarką internetową;
włączenie w przeglądarce JavaScript, akceptacja niezbędnych cookies;
posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail);
posiadanie pakietu oprogramowania – pakietu oprogramowania biurowego Microsoft Office lub jego odpowiednika.
Sklep zapewnia środki techniczne służące zapobieganiu pozyskiwania, modyfikowania lub zniekształcania danych osobowych i informacji przez Klientów oraz przez nieuprawnione osoby trzecie.
Klient może korzystać z udostępnionych funkcji Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem i obowiązującymi przepisami oraz w sposób niezakłócający funkcjonowanie Sklepu oraz innych klientów.
W przypadku gdy Klient nie jest w stanie uruchomić pliku obejmującego zakupioną Treść cyfrową, proszony jest o kontakt mailowy ze Sprzedawcą.
§ 4 Korzystanie ze sklepu internetowego
Podczas korzystania ze Sklepu przy składaniu zamówień za jego pośrednictwem Klient zobowiązuje się do:
używania Sklepu wyłącznie do składania prawnie wiążących zapytań i zamówień;
nieskładania fałszywych lub nieuczciwych zamówień. A w razie wystąpienia podejrzenia, że złożono tego rodzaju zamówienie Sprzedawca postara się, w możliwym zakresie, skontaktować z Klientem w celu weryfikacji prawdziwości powyższych podejrzeń. W razie potwierdzenia powyższych podejrzeń Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie i powiadomić Klienta o zaistniałej sytuacji;
podania prawdziwego i dokładnego adresu e-mail, adresu do korespondencji lub innych danych kontaktowych. A w przypadku braku podania wszystkich wymaganych informacji, nie będzie mógł złożyć zamówienia.
Składając zamówienie, Klient oświadcza, że jest pełnoletni i posiada pełną zdolność do zawierania umów w ramach Sklepu.
§ 5 Usługi świadczone drogą elektroniczną
Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną, tj.:
a) Formularz zamówienia;
b) Newsletter.
Usługi elektroniczne wymienione powyżej mają charakter nieodpłatny i świadczone są przez czas nieograniczony, chyba że w opisie danej usługi wynika inaczej.
Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę jest umożliwienie Kupującemu złożenia zamówienia prowadzącego do zawarcia umowy. Złożenie zamówienia możliwe jest bez konieczności posiadania konta w Sklepie.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych Kupującego Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
Tryb postępowania reklamacyjnego:
reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu Internetowego Klient może składać na adres mailowy: kontakt@dietowanie.pl
zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Klienta; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji;
Ustosunkowanie się do reklamacji następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Odpowiedź zostaje przesłana na adres mailowy Klienta.
§ 6 Składanie zamówienia
Sprzedawca prowadzi sprzedaż Treści cyfrowych i usług znajdujących się w jego ofercie, do których dostęp możliwy jest po dokonaniu zakupu.
- W celu złożenia zamówienia należy dodać produkt do koszyku, a następnie wypełnić formularz zamówienia i opłacić zamówienie.
W zależności od przedmiotu zamówienia, między Klientem a Sprzedawcą może zostać zawarta Umowa sprzedaży określonego rodzaju, w przypadku:
E-booków, jadłospisów, kursów online, szkoleń, webinarów – umowa o dostarczenie treści cyfrowej;
Współpraca indywidualna – umowa o świadczenie usługi w postaci konsultacji dietetycznej wraz z dostarczeniem treści cyfrowych w postaci np. zaleceń indywidualnych, planu suplementacji.
Warunkiem dla zawarcia Umowy sprzedaży jest zaakceptowanie niniejszego Regulaminu.
§ 7 Dostępna forma płatności
Dostępne metody płatności za zamówienie opisane są na stronie Sklepu oraz prezentowane są Kupującemu na etapie składania zamówienia.
W przypadku planu dietetycznego, zostanie on dostarczony po uprzedniej konsultacji dietetycznej i uwzględniając dane pochodzące od klienta.
Plan dietetyczny zostanie wysyłany Kupującemu do 10 dni od daty konsultacji.
Płatności elektroniczne w tym płatności kartą płatniczą, obsługiwane są przez następującego operatora płatności: Przelewy24 oraz Tpay.
W przypadku, gdy Kupujący chce otrzymać fakturę za przeprowadzony zakup, powinien zaznaczyć taką opcję podczas składania zamówienia. Termin dostarczenia faktury to 14 dni od daty zaksięgowania płatności.
§ 8 Umowa o dostarczenie Treści cyfrowej
Sprzedawca prowadzi sprzedaż Treści cyfrowych znajdujących się w ofercie, do których dostęp możliwy jest po dokonaniu zakupu. Do skutecznego dokonania zakupu nie jest konieczne założenie Konta Klienta.
Treści cyfrowe oferowane przez Sprzedawcę obejmują:
Jadłospisy;
plany żywieniowe;
e-booki;
inne treści w formie elektronicznej znajdujące się w ofercie.
Z chwilą skutecznego dokonania płatności między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
Sprzedawca dostarcza Treść cyfrową niezwłocznie po zawarciu umowy, chyba że co innego wynika z oferty (np. plany żywieniowe).
Po otrzymaniu przez Klienta wiadomości e-mail z Treścią cyfrową lub linkiem do niego zaleca się zapisanie go na nośniku pamięci.
Jeżeli Sprzedawca nie dostarczył Treści cyfrowej, Konsument wzywa go do dostarczenia. W przypadku braku dostarczenia niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Konsument może odstąpić od umowy.
Ciężar dowodu dostarczenia spoczywa na Sprzedawcy.
Sprzedawca informuje Konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności Treści cyfrowej z umową oraz dostarcza je konsumentowi przez czas:
określony w umowie, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły, lub
zasadnie oczekiwany przez Konsumenta, uwzględniając rodzaj Treści cyfrowej i cel, w jakim jest wykorzystywany, oraz okoliczności i charakter umowy, jeżeli umowa przewiduje dostarczanie jednorazowo lub częściami.
Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Sprzedawcę, wówczas Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
poinformował Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez przedsiębiorcę.
W przypadku gdy umowa przewiduje dostarczanie w sposób ciągły, musi on pozostawać zgodny z umową przez oznaczony w umowie czas ich dostarczania.
W przypadku zakupu e-booków lub innych Treści cyfrowych odstąpienie od umowy zostaje wyłączony, jeżeli Konsument wyraził zgodę na dostarczenie Treści cyfrowej natychmiast i wyraził zgodę na rezygnację z prawa do odstąpienia od umowy, a Sprzedawca przekazał potwierdzenie otrzymania zgody.
§ 9 Współpraca indywidualna
Współpraca indywidualna jest prowadzona online i stanowi usługę w rozumieniu art. 38 pkt 1 o prawach konsumenta.
W ramach umowy zawartej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu Sprzedawca dostarcza Klientowi usługę w postaci zakupionych konsultacji indywidualnych, które odbywają się za pośrednictwem urządzeń do porozumiewania się na odległość, tj.
telefonu lub
platformy do wideokonferencji.
Zakup współpracy indywidualnej odbywa się za pośrednictwem Sklepu i zostaje potwierdzony wiadomością wysłaną na adres mailowy Klienta.
Konsument oraz przedsiębiorca na prawach konsumenta, wyrażając zgodę na wykonanie w pełni usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, traci w ten sposób prawo do odstąpienia od umowy. Jednak w przypadku zakupu pakietu konsultacji (współpracy indywidulanej) i braku możliwości jej wykorzystania przez Klienta dopuszcza się przekazanie zakupionego pakietu osobie trzeciej, która z konsultacji skorzysta.
Warunkiem odbycia się konsultacji indywidualnej jest:
uprzedni wybór terminu konsultacji w kalendarzu dostępnym na stronie lub uzgodniony mailowo ze Sprzedawcą;
opłacenie konsultacji maksymalnie w ciągu 24 godzin od wyboru terminu (ustalenia terminu);
przesłanie do Sprzedawcy w terminie 7 dni przed ustalonym terminem konsultacji wypełnionego przez Klienta dzienniczka żywieniowego, który otrzymał na swój adres mailowy zaraz po zarezerwowaniu terminu.
W przypadku braku opłacenia konsultacji lub nieprzesłania we wskazanym terminie dzienniczka żywieniowego lub przesłania go niewypełnionego – termin konsultacji zostaje przełożony na inny termin w okresie 3 miesięcy, który należy ustalić indywidualnie ze Sprzedawcą.
W przypadku zakupu konsultacji indywidualnych poza Sklepem, drogą telefoniczną lub poprzez e-mail, mają zastosowanie postanowienia niniejszego Regulaminu.
§ 10 Licencje, prawa autorskie
Treści cyfrowe stanowią utwór zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie prawa.
Z chwilą zawarcia Umowy sprzedaży e-booka, jadłospisu udzielona zostaje licencja niewyłączna i nieprzenoszalna na czas nieokreślony.
Kupujący ma prawo korzystać z produktu tylko na użytek prywatny.
Klient jest zobowiązany do przestrzegania warunków niniejszej licencji. Licencja nie obejmuje praw zależnych, a także prawa do sublicencji.
Zakupiona Treść cyfrowa nie może być przedmiotem odsprzedaży lub dystrybucji i sprzedaży handlowej.
Licencja udzielona Kupującemu nie obejmuje prawa do:
a) trwałego lub czasowego zwielokrotnienia w całości lub w części w celu innym niż utworzenie kopii na własny użytek;
b) wprowadzania jakichkolwiek innych zmian w części lub całości produktu;
c) odpłatnego bądź nieodpłatnego rozpowszechniania produktu jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie;
d) odpłatnego bądź nieodpłatnego rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie, w tym sprzedaży, użyczenia, najmu lub udostępniania w Internecie w całości lub w części;
e) drukowania w całości lub w części produktu, z wyjątkiem drukowania na użytek własny, zgodny z warunkami licencji.
§ 11 Odstąpienie od umowy przez konsumenta oraz przedsiębiorcy na prawach konsumenta
Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy z zastrzeżeniem poniższych postanowień.
Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do:
umów o dostarczanie Treści cyfrowych (e-booki, jadłospisy, plany żywieniowe), które nie są zapisane na nośniku materialnym;
współpracy indywidualnej (konsultacji)
jeżeli spełnienie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
Chwilą rozpoczęcia świadczenia jest doręczenie Kupującemu wiadomości e-mail z dostępem do Treści cyfrowych lub potwierdzeniem zawarcia umowy na usługę konsultacji indywidualnej.
Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia pocztą elektroniczną.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Prawo do odstąpienia od umowy uregulowane w niniejszym paragrafie przysługuje także Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
- Zwrot środków nastąpi w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia na numer konta podany w trakcie zakupu lub wskazany przez Kupującego.
§ 12 Odpowiedzialność za wady
Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu Treść cyfrową wolną od wad.
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedana Treść cyfrowa ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
Jeśli Kupujący stwierdzi wadę Treści cyfrowej, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą pocztą elektroniczną na adres mailowy Sprzedawcy.
Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
§ 13 Zastrzeżenie prawne
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje związane z podaniem przez Kupującego niepełnych błędnych informacji o stanie zdrowia, zatajenia istotnych faktów, bądź nieprzedstawienia wszystkich wymaganych dokumentów, a także wyników badań czy też niestosowanie zaleceń ustalonych podczas konsultacji dietetycznej.
Konsultacja dietetyczna nie stanowi udzielenia pomocy, porady lub opinii lekarskiej, ani orzeczenia lekarskiego o stanie zdrowia w rozumieniu ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty. Konsultacja dietetyczna nie stanowi także działalności leczniczej ani świadczenia zdrowotnego w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.
Konsultacja dietetyczna ma charakter informacyjny i edukacyjny oraz ma na celu promocję zdrowego stylu życia.
Konsultacja dietetyczna nie zastępuje wizyty u lekarza. Jeżeli istnieją wątpliwości co do stanu zdrowia oraz ewentualnych przeciwwskazań do stosowania zaleceń dietetyka, na którymkolwiek z etapów należy zasięgnąć opinii lekarza. Zaleca się, aby przed przystąpieniem do jakiejkolwiek aktywności ruchowej oraz przed zastosowaniem jakiegokolwiek programu dietetycznego czy suplementacyjnego zasięgnąć porady lekarza.
Kupujący jest świadomy, iż dieta oraz suplementacja mają na celu jedynie wsparcie procesu leczniczego, czy też zdrowszego trybu życia i nie zastąpią konsultacji z lekarzem specjalistą oraz przyjmowania leków.
Wybór formy dietoterapii spoczywa na Sprzedającym i oparty jest na jego najlepszym stanie wiedzy z dnia zawarcia umowy między Sprzedającym, a Kupującym. Sprzedający zastrzega sobie prawo do podjęcia decyzji na temat najlepszej formy dietoterapii.
§ 14 Dane osobowe
Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest Sprzedawca.
Dane osobowe przetwarzane są w celu obsługi zamówień, konta użytkownika oraz ewentualnej obrony, dochodzenia lub ustalenia roszczeń związanych z zawieranymi za pośrednictwem Sklepu umowami.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży.
Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w polityce prywatności dostępnej pod adresem www.dietowanie.pl/polityka-prywatnosci/
§ 15 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny.
Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
– zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej umowy,
– zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
– skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: http://polubowne.uokik.gov.pl.
Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 16 Weryfikacja opinii w sklepie internetowym
Do publikacji opinii uprawnieni są Klienci, którzy dokonali zakupu w Sklepie internetowym i korzystali z Treści cyfrowej lub usługi. Zamieszczenie opinii jest możliwe w każdym czasie.
Sprzedawca może udostępnić Klientowi możliwość zamieszczania opinii o Sklepie, Sprzedawcy lub Produktach – w ramach Sklepu lub serwisów zewnętrznych należących do osób trzecich. W takim przypadku do zamieszczania opinii stosuje się postanowienia niniejszego rozdziału.
Wystawione przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie i są dostępne dla wszystkich odwiedzających Sklep.
Sprzedawca publikuje zarówno pozytywne jak i negatywne.
Klient powinien formułować opinie w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny.
Zakazane jest zamieszczanie opinii:
bez uprzedniego dokonania zakupu w Sklepie;
wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
naruszających dobra osobiste Sprzedawcy lub osoby trzeciej;
używając wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe;
przygotowanych na zlecenie przez firmy świadczące usługi związane z opiniami w internecie.
Sprzedawca dokonuje weryfikacji opinii pod względem zgodności z Regulaminem oraz, czy pochodzą od Klientów, którzy rzeczywiście nabyli i używali Treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, w szczególności poprzez umożliwienie umieszczenia wyłącznie opinii:
osobom, które podały imię (lub imię i nazwisko) oraz adres mailowy;
zarejestrowały Konto klienta;
udzieliły opinii poprzez udostępniony przez Sprzedawcę specjalnie link dedykowany dla danego produktu.
W przypadku zamieszczenia opinii niespełniającej wymagań przewidzianych w Regulaminie Sprzedawca może odmówić publikacji opinii lub ją usunąć.
Reklamacja związane z publikowaniem i weryfikacją opinii można składać na adres mailowy Sprzedawcy: kontakt@dietowanie.pl
Składając reklamację podanie w opisie reklamacji jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych, co ułatwi i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
Administratorem danych osobowych osób publikujących opinie jest Sprzedawca.
§ 17 Definicje, procedury, obowiązki i uprawnienia związane z DSA
Niniejszy paragraf Regulaminu określa informacje na temat wszelkich ograniczeń, które nakłada Administrator w związku z korzystaniem z jego usług, w odniesieniu do informacji przekazywanych przez Odbiorców usługi, w tym między innymi informacje na temat wszelkich polityk, procedur, środków i narzędzi wykorzystywanych na potrzeby moderowania treści, w tym na temat algorytmicznego podejmowania decyzji i przeglądu dokonywanego przez człowieka, a także na temat regulaminu wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg, o wszelkich istotnych zmianach warunków korzystania z usług oraz mechanizmy zgłaszania Nielegalnych Treści. Administrator udostępnia ww. informacje i warunki korzystania ze Strony w sposób zrozumiały i czytelny, także dla użytkowników. niepełnoletnich. Administrator projektuje, organizuje i obsługuje swoją Stronę internetową (oraz interfejsy) w sposób, który nie wprowadza w błąd Użytkowników ani nimi nie manipuluje lub w inny, istotny sposób nie zakłóca lub nie ogranicza zdolności Użytkowników do podejmowania wolnych i świadomych decyzji.
Administrator jest dostawcą usług pośrednich w rozumieniu DSA, oferującym usługi: zwykłego przekazu, hostingu, “cachingu”.
Usługi pośrednie świadczone przez Administratora polegają na umożliwieniu Odbiorcom usług zamieszczenia Treści w ramach Serwisu, takich jak komentarze, opinie i oceny.
Administrator świadczy również Usługi pośrednie w ramach swoich profil dostępnych w mediach społecznościowych tj.:
Instagram pod adresem: https://www.instagram.com/dietowaniebyjoanne/
Facebook pod adresem: https://www.facebook.com/dietowaniebyjoanne
Poprzez umożliwianie Użytkownikom pozostawianie komentarzy pod zamieszczonymi postami, dodawanie postów, dodawanie ocen i opinii, dodawanie wiadomości w ramach publicznego czatu, pozostałe formy interakcji umożliwiające pozostawianie Treści dostępne w ww. portalach.
6. Definicje użyte w treści niniejszego paragrafu oraz Regulaminu oznaczają:
Administrator – Sprzedawca, zgodnie z definicją zawartą w §1 pkt 4 Regulaminu, jak również przedsiębiorca, czyli osoba fizyczna lub prawna, bez względu na to, czy jest nim podmiot publiczny czy prywatny, która działa – w tym również za pośrednictwem osoby działającej w jego imieniu lub na jego rzecz – w celach związanych z jej działalnością handlową, gospodarczą, rzemieślniczą lub zawodową, świadczący usługi, o których mowa w niniejszym regulaminie, w tym usługi społeczeństwa informacyjnego w ramach Serwisu.
Odbiorca usługi – Klient lub Użytkownik lub osoba korzystająca z usług pośrednich lub innych usług społeczeństwa informacyjnego dostarczanych przez Administratora, w tym na przykład Sklepu, Serwisu, lub Mediów społecznościowych Administratora, w szczególności w celu poszukiwania informacji lub udostępniania jej.
Treści – wszelkie informacje przekazywane przez Użytkownika w dowolnej formie w ramach Sklepu, Serwisu, Mediów społecznościowych albo innych platform i miejsc należących lub moderowanych przez Administratora, w szczególności w ramach Strony lub Sklepu albo udostępnionych Użytkownikowi funkcjonalności tych miejsc.
Nielegalne Treści – oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży Towarów, Usług cyfrowych lub Treści cyfrowych lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
Moderacja Treści – oznacza działania, bez względu na to czy są one zautomatyzowane, podejmowane przez Administratora lub współpracujących z nim dostawców usług pośrednich, których celem jest, w szczególności, wykrywanie, identyfikowanie i zwalczanie nielegalnych treści lub informacji niezgodnych z warunkami korzystania z ich usług, przekazywanych przez Odbiorców usługi, w tym wdrażane środki, które wpływają na dostępność, widoczność i osiągalność takich nielegalnych treści lub informacji, takie jak depozycjonowanie takich treści lub informacji, demonetyzacja, uniemożliwienie dostępu do nich lub ich usunięcie, lub które wpływają na możliwość przekazywania takich informacji przez odbiorców usługi, takie jak zamknięcie lub zawieszenie konta odbiorcy.
Usługa pośrednia – oznacza jedną z następujących usług społeczeństwa informacyjnego świadczoną przez Administratora:
usługę „zwykłego przekazu” polegającą na transmisji w sieci telekomunikacyjnej informacji przekazanych przez Odbiorcę usługi lub na zapewnianiu dostępu do sieci telekomunikacyjnej;
usługę „cachingu” polegającą na transmisji w sieci telekomunikacyjnej informacji przekazanych przez Odbiorcę usługi, obejmującą automatyczne, pośrednie i krótkotrwałe przechowywanie tej informacji, dokonywane wyłącznie w celu usprawnienia późniejszej transmisji informacji na żądanie innych odbiorców;
usługę „hostingu” polegającą na przechowywaniu informacji przekazanych przez Odbiorcę usługi oraz na jego żądanie.
Platforma internetowa – oznacza usługę hostingu, która na żądanie Odbiorcy usługi przechowuje i rozpowszechnia publicznie informacje, chyba że takie działanie jest nieznaczną lub wyłącznie poboczną cechą innej usługi lub nieznaczną funkcją głównej usługi, i ze względów obiektywnych i technicznych nie można z niej skorzystać bez takiej innej usługi, a włączenie takiej cechy lub funkcji w taką inną usługę nie jest sposobem na obejście stosowania DSA.
Publiczne rozpowszechnianie – oznacza udostępnianie informacji na żądanie Odbiorcy usługi, który przekazał informacje, potencjalnie nieograniczonej liczbie osób trzecich.
Media społecznościowe – platformy społecznościowe, w ramach których Administrator tworzy dodatkowe kanały komunikacji z Użytkownikiem lub Odbiorcą dostarczanych przez niego informacji czy treści, czy to w ramach Zamówienia, w ramach publikowania treści publicznie dostępnych dla szerokiego grona odbiorców, czy też w ramach pozostałych form kontaktu z Odbiorcą treści, w tym kontaktu związanego z ofertami handlowymi, co w szczególności dotyczy: grup społecznościowych prywatnych lub publicznych, kanałów na platformach społecznościowych, kont publicznych, o których mowa m.in. w Polityce prywatności, tzw. fanpage, kanałów komunikacji, wewnątrz tych platform społecznościowych, itp.
Punkt kontaktowy
Administrator wyznacza następujący pojedynczy punkt kontaktowy umożliwiający mu bezpośrednią komunikację – drogą elektroniczną – z organami państw członkowskich, Komisją i Radą Usług Cyfrowych, za pośrednictwem adresu e-mail: kontakt@dietowanie.pl Komunikacja może odbyć się w językach: polski.
Treści Nielegalne i niezgodne z warunkami korzystania z usług Administratora
Użytkownik nie może zamieszczać w ramach Serwisu, Platformy internetowej lub Mediów Społecznościowych Administratora:
Treści Nielegalnych lub niezgodnych z Regulaminem;
Treści zawierających wulgaryzmy, hejt osób trzecich, spam;
Treści sprzecznych z dobrymi obyczajami, w szczególności zawierających treści obraźliwe, czy naruszających uczucia religijne, dobra osobiste osób trzecich, lub wykazujące brak szacunku zgodnego z ogólnie pojętymi normami społecznymi i zasadami współżycia społecznego, Treści rasistowskich, wulgarnych, propagujących przemoc, zawierających treści pornograficzne, faszystowskie, dyskryminacyjne, o podtekście seksualnym, nieodpowiednie dla małoletnich użytkowników, itp.
Treści naruszających prawa osób trzecich np. prawa autorskie czy prawa własności intelektualnej albo zmierzających do ujawnienia tajemnicy przedsiębiorstwa lub innych informacji poufnych;
Treści zawierających odnośniki do innych stron internetowych (linki), podmiotów innych niż Serwis, konkurencyjnych serwisów internetowych czy sklepów internetowych, na które Administrator nie wyraził uprzednio zgody, w szczególności linki reklamowe, marketingowe, dotyczące zbiórek, lub inne linki o charakterze handlowym;
Treści nawołujących i reklamujących inne serwisy, platformy, media społecznościowe, itp.;
Treści niezwiązanych z danym Towarem czy Usługą albo jakimkolwiek działaniem Administratora czy Serwisu, lub Treści niepowiązanych z tematyką Serwisu czy Mediów Społecznościowych Administratora;
Treści zawierających dane osobowe lub kontaktowe;
Treści powtarzalnych, które już pojawiły się w Serwisie lub Mediach Społecznościowych Administratora (Użytkownik zobowiązany jest przed publikacją Treści zweryfikować, czy nie będą one kopią Treści istniejących);
Treści o charakterze technicznym, zapytań związanych z obsługą klienta dotyczącą produktów lub usług Administratora (w tym celu Użytkownik powinien skontaktować się na dane umieszczone w Regulaminie);
Spamu.
Procedura zgłaszania Treści nielegalnych, procedura odwoławcza oraz Moderacja Treści
Użytkownik, który uzna daną Treść za Treść Nielegalną albo Treść naruszającą niniejszy Regulamin jest uprawniony dokonać zgłoszenia Administratorowi drogą elektroniczną na adres e-mail zawarty w Regulaminie wraz ze wskazaniem miejsca, w którym Administrator może zapoznać się z ww. Treścią oraz wszelkimi, niezbędnymi do rozpatrzenia zgłoszenia szczegółami, w tym danymi kontaktowymi Użytkownika oraz zaangażowanych osób trzecich (jeśli to możliwe).
Użytkownik może skorzystać z formularza zgłoszenia Nielegalnych Treści, stanowiącego załącznik do niniejszego regulaminu.
W przypadku braku podania danych kontaktowych Użytkownika zgłaszającego daną Treść Administrator nie będzie mógł skontaktować się z Użytkownikiem celem powiadomienia go o otrzymaniu zgłoszenia oraz o rezultacie rozpatrzenia zgłoszenia. Administrator niezwłocznie powiadomi Użytkownika o otrzymaniu zgłoszenia danej Treści.
Administrator podejmuje decyzje w ramach zgłoszenia w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia przyjęcia zgłoszenia, w sposób niearbitralny, obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Na potrzeby rozpatrywania i podejmowania decyzji Sprzedawca nie korzysta ze zautomatyzowanych środków.
O rezultacie podjętej decyzji w sprawie zgłoszenia, jej treści i uzasadnieniu Administrator powiadamia Użytkownika bez zbędnej zwłoki.
W przypadku wystąpienia Nielegalnych Treści albo Treści niezgodnych z Regulaminem, Administrator może je usunąć, ograniczyć ich widoczność, uniemożliwić do nich dostęp, depozycjonować lub pozostawić w Serwisie. Może także zawiesić, zakończyć lub w inny sposób ograniczyć płatności pieniężne, jeśli do takich dochodzi w Serwisie, zawiesić lub zakończyć świadczenie usługi w całości lub w części, albo zawiesić lub zamknąć konto Użytkownika lub osoby trzeciej. Jednocześnie, o swojej decyzji informuje Użytkownika oraz zaangażowane osoby trzecie przekazując im jasne i konkretne uzasadnienie decyzji (jeśli posiada ich dane kontaktowe).
Użytkownik może odwołać się od decyzji Administratora w terminie 14 dni od dnia odebrania decyzji, przekazując jednocześnie uzasadnienie.
Odpowiedzialność Administratora za Treści Użytkownika
Administrator nie ponosi odpowiedzialności za Treści Użytkownika, szczególnie Nielegalne Treści pozostawione w ramach Serwisu czy Platformy internetowej, jeżeli działania Użytkownika są sprzeczne z Regulaminem lub przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Administrator dokłada wszelkich starań, aby postępować z takimi Treściami w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego oraz z Regulaminem, m.in. nie modyfikuje Treści w sposób wpływający na integralność przekazywanych lub udostępnianych informacji, nie ułatwia zamieszczania Nielegalnych Treści, niezwłocznie podejmuje działania w celu ich usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nich zgodnie z Regulaminem z poszanowaniem praw podstawowych Użytkowników, w tym prawa do wolności wypowiedzi i informacji, jak również podejmuje wszelkie działania w dobrej wierze i z zachowaniem należytej staranności.
Algorytmiczne podejmowanie decyzji
W ramach Serwisu nie dochodzi do algorytmicznego podejmowania decyzji, w tym decyzji związanych z odwołaniami Użytkownika.
Współpraca z organami publicznymi w zakresie powiadomień o Nielegalnych Treściach
W przypadku gdy Administrator poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat.
Przekazywanie informacji koordynatorowi ds. usług cyfrowych
Administrator przekazuje koordynatorowi ds. usług cyfrowych właściwemu dla miejsca siedziby i Komisji – na ich wniosek i bez zbędnej zwłoki – informacje na temat średniej liczby aktywnych miesięcznie odbiorców usługi w Unii, obliczonej jako średnia liczba w okresie poprzednich sześciu miesięcy, zaktualizowane na moment złożenia takiego wniosku. Koordynator ds. usług cyfrowych lub Komisja mogą zażądać, aby Administrator przekazał dodatkowe informacje dotyczące obliczenia, w tym wyjaśnienia i uzasadnienie odnośnie do wykorzystanych danych. Informacje te nie mogą zawierać danych osobowych.
Zakończenie korzystania z usług Administratora
Użytkownik jest uprawniony do zakończenia korzystania z usług Administratora w każdym momencie. W tym celu może użyć dostępnych form zakończenia korzystania z usług jak np. automatyczne kliknięcie w określone przyciski umożliwiające usunięcie konta albo wypisanie się z danej usługi, zaprzestanie obserwowania Mediów Społecznościowych Administratora, czy poprzez usunięcie zamieszczonych przez siebie Treści, jak również może skontaktować się ze Sprzedawcą na dane podane w niniejszym regulaminie. Niniejsze postanowienie nie uchybia obowiązkom i uprawnieniom Administratora wynikającym z innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa i dalszego przechowywania danych, w tym danych osobowych, w szczególności w celach wskazanych w Polityce prywatności, a wynikających z RODO lub innych ustaw.
Zmiany zasad korzystania z usług Administratora
Administrator za pomocą odpowiednich środków niezwłocznie poinformuje Użytkownika o istotnych zmianach wprowadzonych w warunkach korzystania z usług Administratora, m.in. w przypadku zmiany zasad dotyczących informacji dozwolonych na temat jego usług lub o innych tego rodzaju zmianach, które mogą mieć bezpośredni wpływ na zdolność Odbiorców do korzystania z usługi, włączając do tego zmiany, o których mowa niniejszym Regulaminie.
§ 18 Postanowienia końcowe
Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn, tj. zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
Wszelkie spory związane z umowami zawieranymi za pośrednictwem Sklepu będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Konsumentów, w przypadku których właściwość oraz jurysdykcja sądu rozpatrywane są na zasadach ogólnych.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
Data aktualizacji regulaminu: październik 2024 r.
Załączniki: